alltid

Ingen i denna värld i detta liv eller nästa kommer att förstå vem jag är eller vad jag vill. Bara jag kunde få förklara, få visa att det enda jag lever för, brinner för i denna värld, i detta liv och nästa är musiken i mig. Det är den sanna kärleken, glädjen jag igentligen vill visa, inte den ni ser nu, idag, den ni alltid sett utan den jag igentligen är. Sätt mig på scen med en mikrofon i handen och tårar från mina ögon så kommer du förstå, inte med orden eller med rörelserna eller med utseendet utan min röst. Rösten gud gav mig, den sanna rösten som berättar vem jag är och inte vem du tror att jag är.
Men sanningen är att jag måste tro på mig själv, tro att jag kan klara det, tro att skälet till att gud satte mig på denna värld var att få bli den jag igentligen vill bli. Med drömmen i mitt hjärta, drömmen ingen kan ta ifrån mig, drömmen jag endast kan komma åt måste få sin tid. Låt den ta den tiden den behöver för när det gäller kommer den att lysa, lysa starkare än solen, lysa så starkt att ingen kan stå i vägen. Stå du där och se på när jag klarar det, när jag inte längre behöver gömma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0