Män får slå kvinnor inom islam

Alltså är så jävla irriterad på folk som säger saker om islam de inte kan stå på????
Igår sa en tjej bara rakt ut från ingenstans det står i koranen att män får slå kvinnor. Ingen jävla bevis hade hon och jag vet fan inte vart hon fått det ifrån???? Alltså allvarligt Jag vet att det inte står och mamma och pappa som läst koranen vet att det inte står. Imamen predikade till och med om det förra fredan om relationen mellan kvinnan och mannen. Grejen är att Kvinnan har mer respekt än mannen. Hon bär sjal och är "mannen i huset". Det är kvinnan som bär på barn och går igenom lidelse i 9 månader. Hon tar största platsen i himmlen.  Alla vet att inom islam förutom gud och profeter så är kvinnan den tredje man ska respektera speciellt om hon är en moder. Varför kan aldrig någon säga sånna hära bra saker om islam?????? varför ska de alltid ta upp cp grejer som människor felar och använder islam som ursäkter.

Skulle jag verkligen vara muslim om män fick göra så? tror ni jag är någon satanist som dyrkar våld eller???

Kommentarer
Postat av: niszeh

de sant :)

2008-09-17 @ 18:55:05
URL: http://niszeh.blogg.se/
Postat av: Klara

Ja det var jobbigt, känns dumt att vi ska bråka i klassen.

Jag tror inte att islam är någon slags konstig religion där männen anses bättre än kvinnorna. Men precis som bilbeln så är koranen skriven för VÄLDIGT länge sedan och förutsättningarna har ändrats rejält, man kan varken följa koranen eller bilbeln till punkt och pricka i dagens samhälle utan att det blir konstigt. Så står det så i koranen, vilket jag tror att även bibeln antyder, så är det ju annorlunda idag än vad det var då. På den tiden var sånt vanligt... Men nu har man insett att det är annorlunda. Sen kan självklart både koranen och bibeln tolkas helt fel och det finns ju tyvärr dem som använder religionen som täckmantel till att göra dumma saker. Men du har full rätt till din religion och att utöva den, och du är inte diskriminerad bara för att du är kvinna, det är det viktigaste. Samma sak gäller mig som är kristen.

Du är en av mina bästa vänner i klassen och jag tycker du är häftig som vågar stå för din religion och inte bryr dig om vad andra säger!

Kram på dig!

2008-09-17 @ 20:38:52
URL: http://klarissan.webblogg.se/
Postat av: Psychonaut

det står visst att man få slå kvinnor... Koranen 4:34

2011-06-20 @ 11:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0