då var det ondsdag

Notera att rubriken säger ondsdag och inte onsdag. Haha tyckte det var kul att jag råka skriva fel så det får stå kvar!
Idag fastar jag och kommer även göra det imorgon, tydligen 2bra dagar inom islam att fasta :)
Tänkte berättar varför för er som är intresserade av historia (och inte terror attack);
Muhammed (saws) träffade på några som var judar och de fastade på en torsdag. Då frågade Muhammed (saws) varför? Då svarade männen att det var för Moses. Då tänkte våran profet att eftersom Moses också var en av våra profeter så föreslog han till muslimerna att vi också skulle fasta men att vi inte fick göra det på samma sätt eftersom idéen inte var våran. Så då skulle man antingen fasta dagen innan eller dagen efter samt. torsdagen. Plus så är det chansen att få alla dina misstag, ångest och synder som du åstadkommit detta år förlåtet. Inget jag säger nej till :) Så där har ni det. Islam för mig är det finaste som finns.

Idag jobbar jag naturligtvis vid 4 tiden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0