500 days of summer

Om jag kunde så skulle jag citera hela denna film bokstavligen. ÄLSKADE DEN. Mest underbaraste film ever. Jag vill inte säga något mer än  se den!
Kort sammanfattning. Tom försöker förstå kärleken medans Summer är raka motsattsen, hon växer upp med att tro att kärleken inte finns. Men detta är grejen, man tror att det är en kärleksfilm, det typiska att hon blir kär sen och de lever happily ever after. Men FEL det är verkligen allt förutom en kärleksfilm , men den är underbar och värmer hjärtat. Komedi för det mesta. Skådisarna är Joseph Gordon-Levitt och Zooey Deschanel.
Soundtracket har fått väldigt bra reviews också. Lyssnade på den i spotify and me like

Citat :
Tom: What happens if you fall in love?
Summer: Well, you don't believe that, do you?
Tom: It's love. It's not Santa Claus.

McKenzie: Hey, maybe you should write a book.
Tom: What?
McKenzie: Well, you know, Henry Miller said the best way to get over a woman is to turn her into literature


Kommentarer
Postat av: paula

jag älskar den filmen :)

2011-02-22 @ 18:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0