Dag 05 – Vad är kärlek?

Läs mina 30dagar (Finns under kategorin 30dagar eller klicka på länken)

Jag vet inte vad kärlek är, rakt av. Jag tycker det är så olika för alla och om jag ska skriva vad det är känns det som om jag skriver för alla vilket man inte kan göra.
Många gånger har jag trott att jag blir kär men efter ett tag försvinner det lika lätt som min mat aptit. Jag blir hungrig, äter sen mätt, on to the next one. Men min högsta önskan är att någon dag förstå vad det är alla pratar om hela tiden? Oftast blir jag bara så avendsjuk på folk att jag blir så kär i själva kärleken, jag blir desperat och blir tillsammans med vem som helst. Men det klickar lika snabbt typ "vad fan håller jag på med" och så gör man slut.
Jag kan heller inte kolla på kärleksfilmer för det är ganska spyfärdigt. Sådan kärlek på tv är väldigt väldigt sällsynt och att se sådant och få förhoppningar är laim. Människor är väldigt speciella samt. väldigt själviska, visst tänker man på andra och man mår bra av att ge av sig själv men viktigast så måste man först ta hand om sig själv. Jag säger oftast att jag kan inte älska någon annan tills den dagen jag lär älska mig själv. Och det är lite svårt. Så vad är kärlek? Har ni ett bra svar, kommentera gjärna för kärleken jag vet är typ min mamma eller gud men rubriken för mig syftar nästan på lite annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0