Ramadan Karim älskade muslimer och snart är ännu ett år slut

Ditt liv styrs av en person, det är ok att ha med dig världen på din åktur men glöm inte att ratten styrs av dig och släpp aldrig taget. För vem ska älska dig om inte det är du själv, känn dig aldrig rädd till att våga leva och uppleva. Ta för dig dagen och lev den som den kommer, men så snabbt du börjar leva för någon annan så är det inte ditt liv du styr längre. Tappa aldrig fokus på ratten och styr ditt eget liv, sätena finns för medföljare men endast på dina vilkor.

Ibland måste man skriva ned saker för att påminna sig själv om det man gång på gång glömmer när man mår som dåligast. Jag vill inte må dåligt mera och jag andas bättre luft än jag någonsin kunnat göra, det finns bara en rädsla för mig och det är Gud. Tiden jag spenderar hära är bara en liten del av konsekvenser, men tiden efter detta är föralltid och den lycka som jag längtar hem till. Jag känner mig så lycklig lottad till att kunna få mig själv att må bra och veta att jag har det bra. Gud gav det bästa och det räcker, jag vill inte ens kräva mera för att han skapade mig för perfekt. Vad är en månads av fastan gemfört med all kärlek han kan fortsätta att ge mig på grund av att han låter mig existera själsligt och människoform.
Han finns inte bara som mest när allt är som dåligast, han finns även som bäst när allt är bra och jag glömmer aldrig det.

Kommentarer
Postat av: nisrin

skrev du det första helt själv? grym text

2012-08-16 @ 15:39:07
URL: http://niszeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0