Liten update

Idag så fastar jag, många muslimer kommer att fasta antigen fredagen eller söndagen men alla fastar lördagen tillsammans :) För er som undrar så är det Ashura vilket betyder att- När profeten Mohammed (saws) träffade på några judar som fastade, frågade profeten nyfiket varför. Då svarade dem att de fastar för att hedra när profeten Moses rädda folket från Faraon, då sökte våran profet upp några vänner och berättade för dem vad han hört. Han meddelande även att han tyckte vi skulle fasta med dem eftersom även vi hedrade Moses men för att inte efterlikna judarnas dag till pricka så fastar vi en extra dag, antigen före eller efter :) Så Happy Ashura everyone, man ska även passa på att fasta för att få våra synder förlåtna.
 
Vad har jag haft för mig :) mjoo sist vart det om Twilight kvällen jag hade med underbara tjejorna. Från hemmafilm (Breaking Dawn part 1) till middag på EAT och så avslutning med bio på Rigoletto för att se slutet!
Söndagen vart det tjejkväll med familjen då vi gymade,bastade och simmade! ooch Pizza såklart :P
Jusste ända sen jag såg klart Dark Angel så har jag blivit en Supernatural-tönt. Har typ mini maratons varje gång jag kmr hem trött från jobbet!
Och så spenderade jag en dag med Mia i Skärholmen, hon hade ärenden och jag njöt av Subway.
 
Vissa underbara bilder är tagna av Mia och Paula xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0